Allergi

Just nu är min allergi riktigt jobbig. Har sådana problem med luftvägarna. Inte så att det piper när jag andas utan det är bara tungt att få i sig luften.

Det är säkert många olika faktorer som påverkar mig men det största är nog allt min förkylning som inte vill släppa. Den i kombination till ett grått och regnigt utomhusklimat gör att allt bara blir så fel.

O så har vi ju då Julen, den som snart är över, ja den är också lite jobbig i sig.

Alla blommor med doft – jag glömmer att jag inte bör ha sådana.

Julgranen – vad finns i den och all DAMM som sitter på barren och pyntet.

Prydnadsakerna – som det finns i överflöd utav.

Gardinerna – modell större och yvigare, där det kan samlas hur mycket damm som helst i.

Kuddarna i sängkammaren – som inte fyller någon funktion, som flyttas fram o tillbaka och som lillebror älskar att leka med.

Filtarna – som är så gosiga att gosa in sig i och som mina killar älskar att busa runt i.

Ljusen – som tindrar i kapp med barnen under denna magiska tid av förväntan och ledighet.

Parfymerna/tvättmedeln/sjölmedeln – på alla de vänner man umgås med.

Djuren – man tvingas umgås med trotts att man inte vill.

I dag fick jag nog. I dag blev det sanerat här hemma. O i dag har jag bett om nya rutiner för nästa Jul.

Lämna en kommentar