Det här med att lyssna…

…på podar.

Jag hittar inte orken. Jag orkar inte ligga och koncentrera mig.

Orkar inte med något annat än mina egna tankar. Och knappt det iheller. Tar dagen som den kommer.

Känner till och med en trygghet i att kunna ligga på en luftmadrass i poolen. Det guppar så mysigt. I det guppandet blir det liksom inte för lugnt men lagom lugnt för återhämtning.

Ja! Det guppar för att där jag ligger med madrassen är utloppet från pumpen, det får vattnet och madrassen i rörelse.

O jag är så less på mig själv och mitt jag.

Kommentera

