Övermäktigt

Ibland blir det liksom bara för mycket. Jag vet att majmånad är en tuff månad, det är mycket känslor. 

Båda barnen fyller år och jag vet inte om det är vetskapen om de icke biologiska banden som spökar för mig. Dessa dagar är ju så mycket påminnelse om den/de kvinna/or som gav mina hjärtan deras liv. Jag vet att jag har min plats i barnens hjärta oavsett vad, men att inte vara fullt ut och att de tvingas ideligen fundera på sin härkomst, gör kanske att de strular till det för mig. 

Och så finns det annat…

O i mitt eget känslohaveri skall jag försöka fira och känna ren och skär glädje inför barnens födelsedagar. Och annat. Bemästra alla mina känslor och svårigheter. Har jag berättat att jag INTE ÄR EN BRA SKÅDESPELARE och det smärtar mig än mer att inse att jag inte lyckas ta på mig mitt pokerface.

Jag har havererat de senaste dagarna. Jag har åter igen sökt hjälp men vårdens kvarnar mal långsamt och enligt lag har jag inte rätt förrän om ett år. Vi får se.

Iaf har vi firat en 9års dag, ett gemensamhets kalas, ett barnkalas, en morsdag, en 15års dag och ett mopedkörkort.

Vädermässigt har det varit några ljuvliga bad, sol och trädgårdshängsdagar. Jag har lyckats bränna mig ordentligt.

Jag kommer nog inte vara här inne så ofta som jag varit tidigare. Tänkte först ta en blogg paus men helt ärligt vill jag inte begränsa mig åt något håll. Bloggen är ju min dagbok. Jag får helt enkelt se hur det blir.

Men vill sända dig en önskan om ljuvlig sommar.

One thought on “Övermäktigt

  1. ❤ Även här har det varit ett par tuffa månader men då främst pga jobb, men nu ser jag ljuset i tunneln med semestern i siktet och vips blir allt bättre och lättare, att även ha en valp att fokusera gör att man prioriterar om och rätt känner jag, och såg att du undrat vilken ras, det är en jämthund! KRAMAR

Kommentera

