Sommar

I helgen har det varit sommar hos oss, det har varit shortsaväder, bara fötter och ben. Ljuvligt.

Jag har burit 10 säckar jord. Alla mina pallkragar är fixade. Upp med jordgubbsplantorna och i med mera, mycket mera jord och koskit. Så dit med plantorna igen. Daglig vattning för de stackars rötterna som varit uppe och vänt. Fint blev det iallafall. Hoppas nu att jag inte störde dem, de både blommar och har bär.

När jag nu hade massor med blomsterpåsar/säckar och vädret var gudomligt, valde jag att kantskära två gräskanter in mot de båda häckarna. Grästuvorna la jag i säckarna, rena återvinningen, och i dag måndag åkte maken på ett köra det till tippen.

Lunch och middagar har vi ätit på utedäcket, med andra ord har det varit mycket trädgårdshäng.

Hur har du haft det i helgen?

Kommentera

