Att få tummen ur…

…är ganska skönt efteråt.

I gårkväll efter matlagning kom solen på besök och jag bestämde mig för att plantera mina inköpta sommarblommor. Tänk att jag alltid tänker och räknar fel, nu står jag med några blommor över. Vem skall jag ge dem??

Så fick jag 2/3 av pallkragarna på plats, de som var fördigmålade då vill säga. I den ena drog jag upp alla jordgubbsplantor och fyllde på med jord och koskit, planterade tillbaks de gubbar jag dragit upp. Nu måste jag ha mer jord till de andra två pallkragarna.

När jag stod där O planterade blev jag fågelnerskiten, japp, kallas för tur va?

I dag slutade jag jobba till lunch och vädret var så somrigt det kan så här års och med den kyla vi precis haft. Jag satt i kort ärmat och shorts på altanen och målade den sista pallkragen. I morgon kommer den oxå på plats och sen så bara mer jord då alltså.

Tog ett varv med gräsklipparen när jag ändå var i farten och så en stund i solstolen i riktigt ryggläge.

Nu blir det en mys kväll med småkillarna medans maken kör buss. Lets Dance och godis/nötter och soffhäng.

Ha en bra helg alla.

Kommentera

