Tummen ur och legobygge

För ett år sedan småkraschade  någon lillebrors lego rymdskepp. Inte många bitar men tillräckligt för att inte helt fungera riktigt.

Eftersom det var jag som byggde ihop skeppet med honom, när han fick det i julklapp, tyckte nog maken att det var jag som skulle hjälpa honom att bygga ihop det igen. Jag hade ju gjort det en gång.

Det har dock tagit tid innan jag fick tummen ur…..men i helgen satte jag mig med delarna och bruksanvisningen.


Varför väntar man/jag så länge. När jag väl satte mig ner så tog det inte mer än 30 minuter för att fixa det.

Lillebror blev lycklig när han såg vad jag gjorde men han har nog tappat intresset för skeppet nu när det varit sönder så länge.

Men jag njuter av att kunna bocka av på att göra listan.

Kommentera

