Barnbidraget och släppa lite på mammakontrollen

Alltså! Jag är inte riktigt överens med att min först fådda nu snart fyller 15år. Det är för gammalt. Jag vill att han fortfarande skall vara liten. 

Om ett år är det gymnasiet och då går studiebidraget direkt till honom. Vi kan inget göra. Så nu har vi bestämt att han skall förberedas på det.

Numera står det en automatisk överföring till honom på barnbidraget minus lite små utgifter som han valt att vilja ha men som vi genom vårt konto betalar.

Vi måste ner till banken och kolla ang några  funktioner som vi skulle vilja att han hade men som inte fungerar just nu med den lösningen som vi har.

Det är super svårt att släppa på mammakontrollen oavsett vad det gäller, märker att jag måste öva mig på det, steg för steg.

2 thoughts on “Barnbidraget och släppa lite på mammakontrollen

Kommentera

