Ledig dag med mycket att göra…

…men inget av det tänkta blev gjort.

Tanken var att som vanligt gå på mitt motionsband men då en rörläggare skulle hit för att montera en automatisk avluftare på vårt värmesystem, kändes det inte helt ok att stå där och flåsa samt sen duscha. O så är jag ju lite rutinmänniska, så blir det inte på morgonen har jag svårt att få det gjort senare på dagen.

Tanken var oxå att jag skulle stämma av våra bankkonton efter mars månads alla räkningar men kontakten med banken fungerade inte. 

Tanken var oxå att tvätten, många maskiners tvätt, skulle strykas. Det sorterades till en annan obestämd framtidsdag.

Jag tog i stället tag i mitt Office. Som jag röjde, organiserade, kastade och städade, tillochmed lagade min bokhylla som tappat sin rygg.

Det tog sin lilla tid. Ja så var jag ju tvungen att njuta sol lite oxå. Många pauser är tvunget. Ibland måste jag bara stanna upp lite i alla besluten, spara, kasta, sälja, gebort, göra något annat en stund för att sen orka återgå och ta fler beslut.

Nu är det dock ljuvligt att gå in i det rummet, det verkligen känns rent, luftigt och otungt.

Kommentera

