Att läsa eller…

…lyssningsläsa.

Storebror har haft möjligheten att få skönliteratur uppläst via en app som heter legimus och den har jag tidigare lånat av honom.


Iom utredningarna kring honom så har jag sett till att utreda mig själv och fått bekräftat att jag oxå har Läs och skrivsvårigheter. Så nu har jag själv appen och egen inloggning, kan lyssna på många böcker. Dock är inte alla böcker inlästa men många är.

Just nu lyssningsläser jag, Mat för hormonell balans. Jag får boken uppläst i öronen och sen har jag text i telefonen där jag följer med men sen har jag lånat den fysiska boken på biblioteket. 

Denna kombination är perfekt, att komplettera det hörda ljudet med skrift och om något blir svårt eller jag vill skriva upp något så pausar jag och tar fram boken.

Det är liksom en ny värld som öppnar sig när man orkar läsa.

Kommentera

