Allergivänlig, ekologisk och naturlig säng och bäddmadrass.

För några årsedan köpte vi nya sängar, både sängram, madrass och bäddmadrass. Ljuvliga sådana. Inte hästens. Något billigare.

Så kom då lillebror och det blev dax för att lägga blöjan……några olyckor och det klart i min säng.

Försökte göra rent så gott det gick och det gick bra, fick bort allt utom missfärgningen.  Insåg dessutom att vi missat, det fanns en dragkedja men överdraget var fastsytt i madrassdelarna. O vi visste inte att det fanns madrassskydd. Det skulle vi ju klart haft.

Nu tänkte jag att vi skulle handla nya, nu när det inte blir fler olyckor. Ville dock bara googla lite, vill inte ha någon farlig skumgummi historia. Ni vet, rensa hemmet från farliga gifter mm.

Ojojoj! Vilken djungel och så många som blir sjuka av sina nya sängar och andra stoppade möbler. Alldeles nya alltså. Både av stoppningen men oxå av flamskyddsmedel mm.

O jag som är supper allergisk mot dofter och annat.

Vi åkte runt lite och kollade. Så förutom konstgjort så finns det ju även från häst, får och kanske annat. Frågan är ju om jag tåler det, för går jag in i ett stall och klappar djuren så reagerar jag ju. Bommul blir lätt fuktigt och då möglar det lätt. Så då kan bommul vara antimögelbehandlat. 

Gaaaaaaaa..……

Jag måste googla mera.
Jag måste bli medlem i allergiförbundet. Det finns en madrass de har satt sin stämpel på, måste veta mera.

Varför skall det vara sååååå svårt?

Vet du något jag behöver veta?

Kommentera

