Vilken helg…

Du milde med energi jag har haft den här helgen, velat göra sååå mycket, gjort mycket men oxå dämpat mig, njutit, tagit det lugnt.
Jag slutade tidigare i fredags och det möjliggjorde en härlig stund med näsan mot solen, så ljuvligt. Fick en idé om att städa uterummet, ut med allt, sopa och tvätta.

Lördagen bjöd på träning, tvättning, medan sängkläderna tvättades låg täcken O kuddar på vädring. Själv sov jag oxå någon timme där ute på terrassen med näsan mot solen.

Söndagen var lika fin och effektiv som lördagen men då hade jag hjälp av maken. Det var jourhelg och det innerbär ju alltid liiite mera städ, bara för att slippa de andra helgerna när vi inte är låsta till hemmet. Fast här fick jag dämpa både mannen och mig själv, solmys vill jag ju hinna med.

Lillebror var på scoutläger och när han kom hem avslutade vi en underbar helg med hemgjorda våfflor. Så gott.

Har ni oxå haft fint SOLväder?

Kommentera

