Migrän

Torsdag morgon vaknade jag med migrän.

Jag berättade för lillebror, som undrade varför, att det kändes som om luften tagit slut under natten och det var därför jag fått migränen. Han svarade mig:

-Det är inte luften som tagit slut, mamma. Det är syret i luften. 

Och så öppnade han sovrumsfönstret.

Tänk vad det lilla livet kan. Vad han har lärt sig på skolan.

Du vet tv programmet med Lasse Kroner, Smartare än en 5e klassare. I bland känner jag mig mindre smart än min andreklickare här hemma.

Iaf så tog jag tabletter men kunde inte häva migränen och hade en torsdag i sängen, mörkt och tyst. Glad att ulrik valde att inte komma på besök även om jag kände av hans närvaro, så himla tråkigt att ligga över spannen eller toastolen.

I dag fredag fick bli en återhämtnings dag, allt i min takt.

I dag blir det fredagsmys, mannen fixar middagen, lillebror skall på kalas och storebror ser man inte så mycket av. En lugn helg väntar oss.

Vad skall du göra i helgen?

Kommentera

