Födelsedag

I går vart det ingen vanlig dag, nej för det vart min födelsedag.

Och i vanlig ordning vart halva familjen inte hemma. Fast rätt och riktigt hann ju familjen fira mig kungligt på morgonen förra året innan de drog i väg till Österrike, vilket de inte kunde detta året.

Lillebror bekymrade sig mycket för det här med morgonfirandet av mig, då han nu vart själv och inte riktigt viste. Vi bestämde att jag skulle vecka honom och att vi tillsammans skulle fixa frukost och han fick fira mig där vid frukostbordet.


Av honom fick jag en tillsammansmedpappaköpt present, innehållandes en ny äggdelare och ett egenpysslat gratulationskort. Så fint. Han hade även äran att överlämnande gratulationskortet och lotten från hela familjen.

På eftermiddagen åkte vi hem till mormor som bjöd både på mat och tårta med kaffe. Inte nog med mat, jag fick även ett fint blomsterarrangemang och min favorit godis/choklad.

Från och med nu tänker jag inte fylla år mer, det är inte ok liksom. Även om åldern bara är en siffra så skrämmer siffran skiten ur mig. Jag vill inte bli gammal och nu har jag liksom nått den där hemska mellan gränsen. 

Nä fy Fabian….

Annars var det en lugn födelsedag med mitt lilla ❤e unge.

Kommentera

