Lunch igår…

Vet inte riktigt vad jag tycker. Det blev väl  lite tamt och inte alls så där gott som man hört många säga.

Jag köpte ju en Picknick bog som jag skulle göra en Pulled Pork av. Jag hade inget recept så det fick bli som det blev liksom. I de recepten som jag läst skulle det vara färdiga röror/såser och det ville jag inte använda mig utav.

Tog fram min stora gryta, i med lite olja i botten, i med köttet som jag kryddade med vanliga kryddor, hälde över en burk med krossade tomater, klyftade i lök, vitlök och morötter.

In i ugnen på 100grader och det blev i 8timmar. Efter en timme luktade det ljuvligt i hela huset, lite jobbigt faktiskt, man blir ju så sugen och hungrig hela tiden.

Sen har det fått stå och dra till sig. I förrgår skulle vi prova det och jag var väldigt pessimistisk till om det skulle gå och äta eller inte. Mycket tomatsmak, kanske för mycket.

Vi valde att servera det rakt upp och ner med makaroner till. Och jodå! Det blev gott. Överraskande gott när man rörde ihop det på tallriken men absolut inte som jag trodde och ställt in mig på tidigare. 

Får nog leta vidare bland recept och kanske även välja ett annat stycke kött.

Kommentera

