Pulled pork, smålänning och snöstorm…

Känner mig som värsta smålänningen, får man skriva så, i snålhetens tecken?

Iaf skulle maken fara runder i förgår, lämna, hämta och själv på fackligt möte så jag bad honom stanna till vid byns Ica butik.

Kaffet var billigt. Inte nog med att det var billigt, det var 5 kr billigare än vad City Gross brukar sälja ut sitt för, men så skulle man ju handla för 50kr. Det malna köttet var oxå billigare mot CGs, hela 20kr/kg billigare, så då fick det bli det.

I går var det min tur att åka och handla. Jag fick cykla i nästan snöstorm. Inte mysigt men vad gör man inte för några kronor. Ett paket kaffe och picknick bog, vet dock inte om bogen var billig mot ordinarie men 39kr/kg. Tänkte jag skulle göra pulled pork på det i helgen.

Nu skall vi bara få till en handling till och då tänkte jag handla två färska kycklingar, för 29kr/kg. OCH kaffe.

Och så skall jag till Netto som säljer äggen lite billigare än CG.

Vad slänger du med i grytan när du gör pulled pork?

Kommentera

