Gårdagens middag…

….dagens micro lunch.


Det är så himla gott i all sin enkelhet.

Jag hackade och fräste scharlottenlök, vitlök och bacon. La över på en talrik för att mjukfräsa zucchini och sockerärtor. 

Samtidigt kokte jag spagetti enligt anvisning på paketet.

I med lök, bacon hacket och spagettin i järnet bland grönsakerna och lät allt bli genomvarmt.

Enligt originalreceptet, som du kan hitta här någonstans, så kan man pressa lite lime över. Dessutom kan man ha i små tomater men jag serverade mina sidan om då mina barn inte äter dem varma.

Familjen ville ha diverse kryddor på men jag tycker det är så gott när ingrediensernas olika smaker kommer fram vid var tugga.

Enkelt och gott som gör sig bättre nylagat än micro uppvärmd.

Kommentera

