Hälsokontroll 

Det här med sköldkörteln, är ett gissel. Tror faktiskt det är den eller östrogennivån som spökar i min kropp.

Dock är jag oförmögen att själv lägga pusslet. Jag har inte energin att sätta mig in i det. Och om jag läser vad som skrivs på hemsidan och face book sidan för oss ”sköldpaddor” så vet inte vården mycket i heller. Dessutom finns det bara en sorts medicin som vården accepterar men tydligen hjälper den inte alla och inte alla fullt ut.

Under en tid har jag funderar på om det kan ge mig något att ha koll på mina blodvärden.  Tänker att det kanske kan vara bra att ha en historik även om jag just nu inte har någon större nytta av det, så jag har valt att ta privata hälsokontroller på något blodlabb.

I förra veckan var jag och lämnade mitt första av fyra blodprov. Jag har bestält det största kvinnopaketet och för fyra gånger på ett år.

Så skall man kunna följa sina provsvar och ett mindre läkarutlåtande på sin webbsida hos företaget.

Men mitt minne är ju lika med noll vid sådana här saker och jag missade ju klart att skriva upp lösenordet. Japp!

Dock var de så snälla så de sände direkt ny inloggning, utan att jag behövde be om det, men ja just ja, ett sms till telefonnumret som jag ännu inte kommer åt.

Det skall iaf bli intressant att följa.

Kommentera

