Att inte må bra…

…det är jobbigt.

Känner inte alls igen mig själv. Det pendlar flera gånger under dagen, från att se på livet lite ljust till mörkt tillbaka till ljust och mörkt igen.

Att jobba får mig att tänka på annat en stund men måste varva arbetsamma uppgifter med lättare för att orka. Helt slut när jag kommer hem.

Att vara hemma själv kan vara förödande, då går jag lätt in i mig själv och orkar inget alls.

Att vara hemma på helgen med familjen ger ett lugn. Kan koppla av utan att sjunka för djupt men svårt att balansera rätt med att ”göra” saker, då det är då jag känner att jag har energi, vill så mycket och kan sen krascha för att det blev för mycket.

Jag trodde det skulle bli bättre och ett lugn inom mig när jag bestämde mig för att sluta fokusera på storebrors skola men inte. Frågan är om jag förlorade mig själv för längesedan och fokusen på just hans skola var det som höll igång mig. Nu när jag inte har något att fokusera på, ja då faller jag.

Men för övrigt är jag väl frisk. Inga infektioner i kroppen. Även om jag glömmer mycket, vet jag vart jag är på väg. Jag lägger inte saker fel, utan har koll på vart dess plats är.

Så det är lite dubbelt, svårt att ta på liksom.

Snart februari och ljuset är på väg, det hjälper kanske.

Kommentera

