Mobiloperatörer….alltså!

Ja! Vad säger man?

I går var dagen då jag skulle få in mitt gamla jobbetelefonnr i min nya privata telefon och med mitt namn på. 

Tror ni jag fick det?

Så ringer jag då min nya operatör och frågar vad som hänt. 

– Nä men det står inte på dig så vi kan inte hämta det.

Så ringer jag företagets operatör och frågar varför det inte står på mig som utlovat.

– Jo men det står på dig. De rabblar telefonnr och mitt personnr.

Så ringer jag tillbaka till min nya operatör och säger att numret visst står på mig.

Och se! Helt plötsligt fungerar det. De kan hämta mitt nummer. 

Hela vägen hit tror jag att problemet ligger hos företagets operatör som missat koppla telefonnumret med mitt personnummer.

Men så blir jag en lite arg och besviken kund, med min nya operatör, och undrar varför de inte har medelat mig att de inte kan fullfölja avtalet de ingått med mig? Och det är här jag blir lite osäker på vems fel det är.

Jamen jo! Du skall ha fått ett sms av oss.

Jag måste medge att jag blev lite svettig där en stund och undrade om jag missat smset.

Vilken tur att man kan använda telefonen fast att man sitter uppkopplad i samtal, jag kunde läsa högt de sms som jag fått av dem och inget av dem var ang flytten av mitt telefonnummer.

Jahaja! Nu har de alltså sagt att allt var fixat men trots det måste jag vänta 5 arbetsdagar till.

Tydligen skall jag bli kompenserad för problemet men det hjälper ju föga nu. Jag är faktiskt både irriterad och förtvivlad för att det skall behöva ta så här lång tid i vårt högteknologiska samhälle att flytta ett telefonnummer mellan två mobiloperatörer, så får det vara hur mycket säkerhet det vill bakom det hela.



Kommentera

