Müsli 

I går gjorde jag müsli.


Jag värmde 1/2dl flytande honung, 3msk rapsolja med 2 1/2dl vatten och ringlade över 5dl havregryn, 4dl rågflingor, 2dl boveteglingor (hade jag inte hemma), 1dl solrosfrön, 1dl kokos (vill vi inte ha) och 1/2dl sesamfrön. Rörde runt så allt var blött.

Rostade i 200 grader i 30 minuter och rörde runt 3-4 gånger. Lät sedan svalna innan jag tillsatte 1dl linfrön och 100gram blandade nötter.

Mina barn vill ha i russin men det vill inte jag så det får de ta i själva när det skall ätas.

Kommentera

