Mitt tekniska kunnande…

…har fått sig en ego boost.

Alltså! När man lyckas, då är man mallig.

Under sensommaren ändrade vi med vårt bredband. Vi behövde samtidigt flytta på våra e-post. Nya användarnamn och lösenord. Allt fixades.

Men att sända e-post när vi inte vart anslutna till vårt wi-fi har inte fungerat. Hemma har allt fungerat perfekt.

Under mellandagarna fick jag spel på det hela. Ringde upp supporten. 8 samtal före med en förmodad väntetid på 1 timme. Huga.

Så lånade jag sonens telefon, medans jag väntade, som av någon anledning kunde sända e-post utanför vårt wi-fi och kollade igenom inställningarna. Hittade felet och rättade till. La på luren till supporten. Fixade makens telefon och i går kunde jag verkligen kolla av att det fungerade.

Känner mig så nöjd.

….Det här skrev jag igår och tidsinställde för publicering i dag, det skulle jag inte gjort.

Fick mitt tekniskakunnande sig en ego boost i förgår så raserades det riktigt i går.

Återkommer när jag löst det.

Kommentera

