God fortsättning 

God fortsättning på dig. Har ditt nya år börjat bra?

Vi firade ju nyårsafton hemma då maken hade jouren på brandkåren. Inget hände. Inte ett enda larm på kvällen eller natten. Skönt.

Vi hade en enkel middag, pepparbiff med smörfräst lök, potatisgratäng, kokta grönsaker och en fräsch grönsallad med fetaost. Glasen fylldes med världens goda, kallt kranvatten, till mig och de andra föredrog julmust.

Bingolotto höll oss vakna till tolv. Fast helt ärligt somnade jag en stund i soffan efter Bingolotto och innan tolvslaget. Trots att jag frossade både i godis och marängswiss.

Vi skålade in det nya året i någon söt jordgubbsbubbel för barn och lillebror gjorde stora ögon och hoppade gämnfota när han insåg att han och storebror skulle få skåla med champagneglasen.

Jodå! Jag har en galen man. Vi gick ut och satte i gång en stor kartong med raketer och så något litet därefter. Själv befattar jag mig inte med det, jo jag tittar men inte mer. Tycker synd om alla som är rädda, människor som djur. Läste dessutom om deras innehåll. Om det stämmer är JAG allergisk mot en del av dess innehåll och vill verkligen inte ha det på markerna som djuren betar av eller där vi odlar min mat. Jag ser alltså fram emot ett förbud här.

Vi tittade färdigt på filmen som vi fick avbryta och hamnade i bingen vid kl 01.30.

En bra, lugn och lagom nyår. Och så där lagom och lugnt har årets första dagar oxå varit.

Kommentera

