Lite mera förberedelser

Jag skulle ju inte göra så mycket till, resten skulle ju köpas. Ville inte stå i köket.

Så kunde jag inte hitta på vad för mat vi skulle äta i tisdags, så det fick bli köttbullar, potatis, kokta morötter och gräddsås.

Och wolla! Så hade jag köttbullarna klara till jul oxå.

I går var ledig dag för mig och skolavslutningsdag för lillebror, efter lunch kom han hem.

Klart att vi pysslade med bak under eftermiddagen, kolakakor. Mmmmm de vart goda.

I dag blir det rödbetssallad. Det har jag aldrig gjort och det finns lite olika typer av recept, har jag sett. Slutar kanske med att jag kastar och får köpa färdigt.

På fredag, i morgon, skall skinkan grillgeras och mandeln skållas.

En pressent som skall pysslas, klistras och skrivas.

Huset skall städas. Nja! Veckostädas, dammsuga, damma, plockas undan lite och toaletterna. 

Julduken skall strykas…

Ooooo jag som trodde att jag var färdig. 

Kommentera

