Pepparkakspynt

Gud så fort helgerna går man hinner liksom inte blinka förrän den är över.

I fredags när maken var på sitt tredje julbord och storebror rände ute, pysslade lillebror och jag. Våra  pepparkaksklockor fick rött sidenband och blev upphängda i gardinstången i köket.


Därefter knöt jag sidenband runt en apelsin och så satte lillebror in kryddnejlikor. Nu doftar det så gott, nästan lite för mycket för min hals/allergi.

Lördagen drog vi i väg för att hitta lite julkläder till barnen. Inget avancerat utan mest nytt som kan användas senare oxå. Storebror gillar inte finkläder och jag vägrar köpa något som blir hängandes sen.

Söndag blev lite städning som avslutades på den lokala restaurangen där maken bjöd på god mat.

Nu är det bara några dagar kvar till julafton. Är ni klara? Jag är, så när som på maten. Det kommer att köpas i veckan och det mesta blir färdigköpt, tyvärr, men jag vill inte stå själv med att fixa med maten och maken vill inte, så ja det blir som det blir.

Känns skönt att ha koll, vara i fas, slippa stressa.

Kommentera

