Veckohandling, Shoppingdate med mannen, Julklappar och Julgran för flera tusenlappar.

Jamen! Så såg min dag ut i går.

Vi lämnade lillebror på skolan och körde vidare till mataffären för veckohandling. Vi vart nästan ensamma och kvickt gick det. Hem och packa upp och in i skåp, kyl och frys.

Vidare till ett köpcenter. In i lite olika butiker. Informerade oss om utbudet. Någon julklapp blev handlad.

Så vidare till annan ort med annat utbud. Några fler julklappar handlades.

Så stannade vi till och hade styrelsemöte samtidigt som vi lunchade, jag och maken.

Drog vidare till bokstavs leksaksaffären och blev riktigt fattiga på…..fler julklappar.

Jag har länge varit lite sugen på en konstgran. Jag är ju lite allergisk och känner av att luften inomhus blir sämre när vi tar in en riktig gran. 

Naturligtvis nöjer hon sig inte med vilken plastgran som helst utan det skall ju verkligen vara delux och med inbyggda lampor. 

Amen! Tänk att slippa slita med ljusslingan vart år. Allt färdigt liksom.

Så vi drog vidare till butiken med det stora utbudet av plastgranar. Så ljuvliga och fina. Enkelt och smidigt. Allti i ett.

Men f*n alltså! Så hutlöst dyrt. Man kan få mycket för de pengarna. Något som används hela året men visst när den väl används kan den användas dygnet runt eftersom det är led belysning.


Vi fotograferade julgranen och dess kartong. Tänkte googla lite på den. Kan man hitta den billigare så kanske.

Barnen är inte sugna. De vill ha en riktig gran. Vill ha hela proceduren  med osämjan innan vi hittar DEN granen. Såga. Näta. Värma sig hos tomten med glögg, oboy, lussekatt och pepparkaka. Svära när foten skall på. Vackta så den inte dricker upp och blir torr. Sticka sig vid klädning. Och så mycket mer.

Får kanske avvakta något år till. Tills barnen är stora. Inte har tid att följa med och hugga och klä granen.

Då kan jag välja min gran. En lite mindre kanske. 

Fram till dess köpte jag mig en fönsterlampa till mitt fönster på kontoret. Ett svart hjärta med synlig glödlampa. Det blev fint men den lyser starkt. Måste nog leta efter annan glödlampa.

Kommentera

