Kyl/frys och tussvärmare

I söndags var vi oxå en runda om hos min mor. Med matkoma delux i magen vart vi ju tvungna att förbränna en del, tvinga oss från att inte somna i soffan, så vi tog cyklarna dit. Dessutom hade vi ljuvligt väder, kallt, klart och soligt.

Hon har köpt en kyl/frys som hon inte är nöjd med. Den är för stor, den sticker ut ur köksinredningen. Den funkar som den själv vill med kylan.

Hon upplever det som att återförsäljaren inte vill lyssna på henne, så vi cyklade alltså dit och lyssnade. Det är svårt när man är gammal, att förstå och göra sig förstådd.

Vi kollade, drog fram, mätte, vattenpassade och funderade. Kom fram till att både golv och vägg lutar och genom det kommer skåpet inte helt in mot väggen och sticker då ut.

Kylan håller hon nu koll på med hjälp av termometer både i kylen och grönsakslådan, skriver upp grader, kontroll tid och kylinställningen.

Vi blev egentligen inte så mycket klokare men jag tror att hon behövde någon som lyssnade och undersökte och bekräftade att någon är konstigt. Bara det gör nog att hon kan bli lugnare i saken.

När vi skulle hem, smög hon till mig en pressent. En ny TUSSVÄRMARE till cykelsadeln.

Tacksam är jag att hon tycker jag skall hålla tussen varm, det gör jag ju redan med en tussvärmare jag önskade mig av maken förra julen. Dock är denna tussvärmare i äkta fårskinn och det är jag inte så glad för. Inte att det skulle vara sämre utan för att ett djur har fått sätta livet till för att min tuss skall vara varm när jag cyklar.

Men jag hade inte mage att säga -nej tack!

Kommentera

