Kaos…

… är jag inte bra på att hantera. Blir lätt sressad och mår apdåligt av det, lite åt panik hållet.

I går rörde det till sig regält, det löste sig men det var jobbigt att acceptera den lösningen.

Det blev ett blixt inkallat föräldrarmöten på storebrors skola. Jag fick ta det då maken gick på brandkårsjouren och måste på övning.

Samtidigt hade maken lovat lillebror att gå trick or treating på kvällen utklädd i sina nya kläder. 

Och lovat är lovat…..eller?

Maken fick tag på en kompis med familj som skulle ut och de tog lillebror med sig. 

O jag tycker inte om att inte vara anträffbar när mina barn är med andra. Jag vill att man skall kunna ringa oss och det brukar liksom inte gå när maken är på träning med brandkåren, själv fick jag ju anpassa mig efter dem jag åkte med då jag inte själv kan ta mig till sonens skola.

Iaf mötet blev av, maken gick på jouren, lillebror fick spöka och storebror tog hand om lillebror när lillebror kom hem efter spökrundan, vilken hade varit lönsam…

Kommentera

