Migrän dag

I dag har jag legat nerbäddad i sängen med ett sprängande huvud.

Det började egentligen redan i går. Vaknade med en huvudvärk som jag trodde inte behövde behandlas, medicineras. Och så en tur till tandläkaren, spänning inför och slitet de gjorde fick huvudvärken att bli intensivare. Hämtade lillebror med mig hem, två tabletter och sen sängen en timme innan maken kom hem. Men det blev aldrig riktigt bra.

Vaknade kl 5 i natt med migrän så det var bara upp och ta fler tabletter. När det var dax att gå upp insåg jag att Ulrik var på väg och bestämde mig för att det fick bli en hemma dag.

Lyckades få i mig frukost, ner i sängen och vaknade inte igen förrän kl11.30. Det är länge sedan jag sov så länge. Lunch. Dusch. Jag stod på benen utan dunka dunka i huvudet. Tre maskiner tvätt. En disk. Mera vila. Maken kom hem med lillebror. De fixade middagen. Jag mera vila.

Nu hoppas jag att morgondagen inte innehåller huvudvärk.

2 thoughts on “Migrän dag

Kommentera

