Tacksam

I dag är jag tacksam för att makens bortajobbardagar är slut. Vi har återgått till det normala, dvs att han lämnar lillebror på skolan.

Nu har hösten kommit. Det är kallt, grått och regnigt. Regnkläderna fick åka på i morse då jag skulle ta mig till jobb.

Tacksam alltså för att jag slapp cykla mellan hem och skolan, hem igen och sen till jobb. Även om jag har regnkläder och avstånden inte är så långa, så är det behagligare i uppehållsväder och sol än i grått och blött höstväder.

Kommentera

