Jobbig känsla 

Ledig dag i går. Maken jobbar fortfarande natt så det är jag och barnen på morgonen.

Fixade undan lite bokföring för Familjeföretaget AB där direkt på morgonen efter att jag lämnat lillebror på skolan. Röjde runt lite.

Efter lunch tappade jag all energi. Kändes som om hjärtat började pumpa oftare, blodet rusa i ådrorna och jag blev skakig inombords. Inget som syntes utvändigt.

Eftermiddagen tillbringade jag i sängen och soffan, vilade mig igenom. Tanken om att baka kanelbullar inför kanelbullensdag fick stanna kvar som tanke.

I natt efter klockan tre, kanske halv fyra, vet inte så noga, kom maken hem. Vet inte om jag riktigt hörde honom men har nog reagerat ändå. Iaf klockan 3:48 hör jag lillebror, 

-Oooo NEJ.

Strax där efter kom han

-mamma! Jag har kissat på mig

Det var inte så farligt. Av med kläderna. In i duschen. På med ny pyjamas. Och i sängen vart det bara lite på påslakanet så det åkte av.

Det tog ett tag innan jag kom till ro och jag sov så himla gott när klockan ringde.

Så i dag är det oxå en lite jäspig dag och kvällen får gå i lugnets tecken.

Snart helg.

Kommentera

