Irriterad

Jag vet inte om jag är irriterad för att jag blir så irriterad eller för att jag tycker det är en sådan nonchalans i skolorna av pedagogerna.

Förstå mig rätt nu. Jag skulle inte vilja byta med dem. De har det inte lätt. Alldeles för många barn. Alldeles för mycket dokumentering. Alldeles för lite av spontan verksamhet med barnen, allt är så uppstyrt. Men framför allt skulle det behöva vara mindre klasser. Jag förstår att det inte är lätt att vara pedagog i dag.

Lillebror kom hem häromdagen med fel badlakan efter gymnastiken. Det är sånt som händer. Pedagogen hade sagt till honom att han skulle ta den handduk som var över, trotts att han protesterade. Han fick veta att de skulle sända ett mail.

Det kom inget mail under onsdagskvällen. På torsdagens morgon hittade jag ingen personal när jag lämnade lillebror, men på eftermiddagen hittade jag pedagogen som varit med i händelsen. Fortfarande inget mail.

-Vi har viktigare saker att göra än en handduk, vart svaret.

Jo jag blir så irriterad då det faktiskt hade varit så enkel för honom att ta handduken över armen medans de gick tillbaka till skolan, 100m max. När nästa lektion började kunde han bara hållt upp handduken och frågat vem av killarna som har en lika dan handduk. Den som svarar skulle ju mest troligt vara den som av misstag hade fått med sig lillebrors handduk. Inget konstigt. Färgerna på handdukarna var identiska. Jag klandrar inte barnen.

Lillebror tyckte inte det var roligt med en felaktig handduk med hem. Förklara för mig.

O ja! Jag blir irriterad och det fick de höra. Torsdag kväll kom mailet och i dag på fredags morgonen visade de handduken i klassen och klart där var en kille som kände igen sin handduk.

Nix! Skolan har inte mailat föräldrarna utan hoppas att killen själv kommer ihåg att kolla hemma.

Grrrrr….. Jag vill ju ha lillebrors handduk så jag ringde ju killens föräldrar och vet nu vart den är, vi rättar till det på måndag, inga problem.

Men….varför skall det vara så svårt för lite servicemainded inom skolan???? Lära barnen att man löser saker lättast med en gång?

Och varför går jag igång direkt på en stackars handduk?

Kommentera

