Att drillas i huvudräkning del 2

Alltså det här med matten i årskurs 2


Det är de vänstra talen som jag ojar mig om. 

Det står: 9+4=

Förstår jag det hela rätt så skall man tänka 9 vilken tiokompis jo 1 komma ihåg att det är tre kvar på fyran för att räkna 10 + 3 = 13

Jag tror iof inte att lillebror har så svårt med detta men hjärnan slår ju lite kullerbytta i det tycker jag.

Det tog ett tag innan jag själv förstod och ännu är jag lite osäker. 

Hoppas sonen har klart för sig i kväll när det är dax.

Kommentera

