Att drillas i huvudräkning.

Lillebror kom hem med sin veckoläxa i matte, han går i tvåan.

Han ville inte göra läxan, det var första gången som han inte ville och bad om att få skjuta på den till på lördag. Då den skall tränas på sex gånger under veckan finns det ju inte utrymme att skjuta på det flera dagar, sen behöver det ju inte följas slaviskt med sex gånger men fyra fem. 

På något vis lyckades jag övertala honom och det är här det blir lite jobbigt för mig.

-men mamma! Jag vill INTE göra det på TID.


Alltså! De vill att eleverna skall göra detta på tid. Syftet är säkert att barnen skall se att de blir snabbare och snabbare samt säkrare men i min mage känns detta jätte jobbigt.

Jag har ju dessutom en som vi just nu utreder för Dyskalykali.

Näää! Vet du, jag hoppade över det där, jag struntar i det där med tiden.

När lillebror fått klartecken om att det inte skulle bli tidtagning, vart han överlycklig och jag tyckte att han gjorde det fort och plätt lätt.

24 av 25 möjliga är banne mig bra tycker jag.

2 thoughts on “Att drillas i huvudräkning.

  1. På tid?! Till vilken nytta kan jag tycka, bättre att de gör det inlägg och ro och får kunskap som fastnar och att det blir rätt?!

Kommentera

