Huvudvärk och helgen 

O i dag har jag huvudvärk eller är det migrän på väg. Undrans om det har med värmen att göra eller om det är för att maken har lämnat mig? Alltså för buss jobb och inte kommer hem förrän på söndag.

I alla fall…fredag

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag hade möjlighet att sluta tidage i fredags från jobb och planerade att den vunna tiden skulle jag ge mig själv, tid att träna.

Väl hemma kändes det inte som en bra idé. Vi hade besök av elektrikern. Välbehövligt det med men jag hade nog mer önskat lite träning. Nu blev det inget alls  med den saken. Jag var inte det minsta road av att träna med honom där.

Kvällen blev ljuvlig med bad och grillat om vart annat. Tänk att vi i mitten av september fortfarande kan sitta ute och äta på kvällarna.

Lördagen blev oxå en dag med mycket trädgårdsmys, barnkalas och så till lillebrors stora glädje grillade vi en kyckling med ölburk i gumpen, som lillebror uttryckte sig.


Ingen kulinarisk smakupplevelse men ändå lite roligt.

Varmt som bara den har det varit. Träning har jag inte riktigt varit sugen på men i söndags fick jag till det.

Jag njuter av mina lediga helger, när jag kan ta allt i min egen takt, springa ut och in, leva mitt liv på terrassen, andas frisk luft. 

Japp jag mår så bra då när kroppen har ett lagom tempo.

Kommentera

