Märklig helg

Ja! Vilken märklig helg. I alla fall bland hormonerna eller något. Vad är det för fel på kvinnan.

Lördagen började bra med frukost och en tur på gåbandet.  I väntan på att mannen skulle komma hem med det nymålade skåpet började jag röja inne på mitt kontor, rummet som Gud glömde eller är det jag som glömt. Fullt ös och stora ambitioner för röjningen.

Så bär mannen in skåpet, i massor av delar, inte hopbyggd innan målning. Lunch och kaffe på det.

Japp! Så långt kom jag innan jag bara föl ihop, nej inte bokstavligt men orken var borta. Fick lägga mig. Orkade inte mycket mer den dagen. Svårt att förklara men kroppen sa liksom ifrån. Den ville inte mer.

Jag vet ju att jag är ur gängerna, att jag inte mår bra, att jag har en viss känning av utmattning i kroppen men detta kom lite överraskande.

Är det pms, övergångsåldern eller något annat hormonellt…

Så funderar jag lite. Min allergi jag har mot dofter, parfym, färger och lösningsmedel mm. Förr i tiden kunde vi inte använda sådant inomhus om jag skulle kunna vara där på några dygn. Jag fick alltid andnöd. Fick använda brickanyl och som riktigt liten var det sprutor.

Det har vuxit bort eller så är allt detta så mycket mer miljöanpassat och därmed snällare även mot mina luftrör. Jag märker inte längre av min allergi på samma sätt som tidigare. Andningsstoppen. Klådan i halsen och i örongångarna. Ögonen brukar oxå vara ok. Jag lever ganska obehindrad från min allergi i dag.

Men jag tror det tar sig annorlunda uttryck i kroppen nu och eftersom jag är utmattad så blir det än värre. Jag påverkas men tydligen inte som tidigare och eftersom det inte är som förr är det så svårt att veta, dra slutsatsen.

Skåpet skulle ju helt klart åkt ut i uterummet några dagar men istället är det jag som mått dåligt.

Så! Nä för mig blev det inget tivoli med lillebror, mitt rum har både jag och Gud glömt igen och jag har mest mått skit, vilat i helgen.

Men skåpet blev skitbra….bild kommer.

Kommentera

