Skolstart

Japp! Då vart det igång, rutin livet, vardagen.

I dag började även lillebror skolan. Han verkade inte nervös. Det kändes som en helt vanlig dag. En dag med lite mindre tid att göra vad man ville på morgonen. 

Jag är tacksam att han, ja även hans storebror, är så lätta. De verkar så trygga. Inte mycket som brukar gå fel.

I dag var det en kort dag, knappt 3timmar. Först i klassrummet, samma som förra året, sen på skolgården med hela skolan och sen kom glassbilen och det glassbilen bjöd på fick ätas i klassrummet, efter glassen var skolan slut.

Vi hade bestämt att vi efter skolan skulle cykla in om Ica för att köpa med hem fredagsgodiset. Så det gjorde vi. 

Det var ett konstigt väder. Under förmiddagen var det grått och svalt. Trodde flera gånger att det skulle börja regna och var himla glad att jag slapp äta en kall glass. Jag frös så in i bängen att jag när vi kom hem satte igång vår braskamin. Brrr! Svepte in mig i en filt och drack en kopp kaffe. Helt plötsligt titta solen fram, himlen blev klar blå och värmen steg till 25 grader. Ljuvligt.


På kvällen firade vi skolstarten lite med Tackos, passade bra då mannen flög på jobb och han är inte så förtjust i just Taco medans jag själv och barnen tycker det är gott och innehåller det mesta, kött och grönsaker.

Nu en helg och sen fortsätter rutin livet.

One thought on “Skolstart

Kommentera

