El avtal

Alltså! Man måste vara om sig och kring sig. Det upptäckte jag redan förra året.

Om man är helt ny kund hos en elleverantör kan man få ganska bra rabatt. Om man vill förnya sitt avtal hos sin elleverantör för att man kanske är nöjd, så kan det kosta en del.

Hos vår leverantör skulle vi först betala en årsavgift och så skulle vi inte få de 5% rabatten som vi haft tidigare.

Vid prutning fick jag dock årsavgiften gratis och 1% rabatt. Alltid något.

Fast tecknar jag mig som nykund på ett annat specifikt elbolag så kan jag tjänna upp till 4500kr på ett år på vår förväntade förbrukning.

Att byta avtal är ju super lätt i dag. Två samtal och det är klart.

Kommentera

