Beslutsångest

Alltså! Jag och min beslutsångest.

Jag har ju i år velat fram och tillbaka om ett skåp, en förvaring av något slag i vardagsrummet.

Tanken var väl först och främst att flytta fram fåtöljen som stod i denna hörna till soffan. Att vi (sonen) slapp flytta den fram och tillbaka när han vill titta på tv med oss. Göra honom lättare delaktig i kvälksaktiviteterna, läs tv-tittandet, på kvällarna. 

Eftersom fåtöljen då lämnar ett tomrum efter sig så måste det då fyllas med mågot annat. Förvaring var det som jag behöver.

Jag ville ha tag på ett mindre skåp. 160cm högt. Något som blicken kunde drass till när man kom in men som ändå inte skulle dominera rummet.

Fast så tömde jag hörnan på möbler och tavlor. Den stora tavlan lämnade STORA märken på väggen. Ett lågt skåp på 160cm skulle inte dölja märkena.

Ett vitrinskåp med glasdörrar ville jag inte ha. Jag vill inte visa upp vad jag ställer i skåpet utan det skall bara fungera som förvaring.

Ett skåp i EK tror jag inte blir bra då det kommer att ha en annan ekfärg än den 8års gamla eken vi har på våra möbler i dag.

Och med en man som absolut inte är intresserad och istort inte brydde sig, så blev det…

Det är högt och det dominerar i rummet.

Är jag nöjd? Vet inte!!

Skåpet i sig är fint och jag tycker att luckorna är läckra…

Men som sagt, det dominerar och tar över rummet.

Jag har funderat några dagar, får fundera lite till.

Värst är att det kostade några tusenlappar, de får man ju inte tillbaka om man säljer på blocket mm. Surt, riktigt surt.

Kommentera

