Osteopat

Har du besökt någon Osteopat någon gång?

I går var jag hos en.

När jag hörde om detta, osteopati, tänkte jag på mitt ben. En stukning, ett kortare ben, en höft som strular liiite mm. Fast när jag var på väg in till osteopaten, ångrade jag mig lite, tänkte att det kan de nog inte fixa. 

Kanske, kanske inte. Jag skall ge det några chanser.

Osteropaten hittade ett bäcken som var struligt. Har jag aldrig vetat om och ortopeden som gav mig inlägg för olika benlängder tittade aldrig av hur resten av sklettet såg ut.

Alltså blev jag knäckt, dragen och vriden.

När jag ställde mig upp på golvet efteråt, kändes det som att jag hade drag av luft under min fot, det långa benet, där jag brukar trycka ner hålfoten för att kompensera mot det korta benet.

Kan det betyda att benen har kommit lite mera rätt i förhållande till varandra?

Vi får se framåt vad det ger. Jag har bokat in en ny tid om några veckor.

One thought on “Osteopat

  1. Hoppas du får hjälp, men alla som gått får jag höra är sneda i bäckenet, även jag själv, så jag vet inte. Vad jag ska tro… Gick ett par ggr, men lade ner då det var farligt utifrån mun kotförskjutning i ryggen. Kramar!!!

Kommentera

