Anticimex och kanelbullar

I går var första lediga semesterdagen för mig och lillebror. Under förmiddagen skulle Anticimex komma för att undersöka uterummet och malen  som besöker oss där.

Under tiden som vi väntade in dem passade jag på att fixa på min sommarattgöralista och det blev att städa och rensa skafferiet.

Passande eller….

Hade inte en tanke på det innan jag fann ett kryp i skafferiet vid mina mjölprodukter. Krypet sparades och arbetet avstannade tills besöket.

Malen är troligen humlemal, måste googla på det, de kommer ur/bygger bon i gamla humlebon och humlor har vi gott om runt huset och vi tror att de bor under uterummet oxå.

Krypet jag fan inomhus i skafferiet var inget skafferiskadedjur utan någon som kommit utifrån och irrat sig in. Jag behövde verkligen inte kasta min mat.

Vilket förtroende, för en vilt främmande människa, jag har, bara lastar in allt i skåp och lådor igen……och äter.

Min att-göra-listan blev iaf kortare.

För att trösta oss lite bakade jag och lillebror kanelsnäckor på eftermiddagen.

Kommentera

