Huvudvärk och feber

Maken, lillebror och jag vaknade alla med lätt huvudvärk i lördags. Jag trotsade det hela med att gå på bandet medans maken försökte vakna och sen göra frukost.

Lillebror hade snart feber och fick alvedon för det. Var det vädret eller spänningen för att skolan nu är över och det vankas ledighet?

Matsuget var lite sisådär och huvudvärken kom tillbaka på kvällen, mer medicin.

Han hann precis lägga sig i sängen och somna på kvällen/natten när magens innehåll kom ut. Tur jag själv var vaken, så jag hörde, för han vaknade inte själv av det. Han hade kräk i hela ansiktet och upp i öronen.

Så det var bara att sanera ett stycken barn i duchen och en säng i badkaret. Bädda nytt och det hos oss så jag hade koll på honom resten av natten.

Det var lugnt och sen dess har han varit helt symtomfri.

Kommentera

