Nationaldagen

Firade du Sveriges dag? 

Jag/vi är så dåliga på det där med att fira. Glömmer bort det hela tiden.

Mannen fick en inställd buss körning. Vet inte vem det var mest synd om, honom eller mig!?

Iaf styrde vi bilen till det blågula varuhuset Ikea. Först körde vi hem om mormor och hämtade henne.

Trotts att det bara var en rullgardin som skulle med hem så blev det ju massor av annat och den där rullgardinen blev det inte alls.

Vi fick veta att man kunde köpa de gamla fästena som reservdel i återköp/bytes avdelningen. Det var nämligen bara ett fäste på den gamla som gått sönder.

Vi passade på att luncha när vi var där men så besviken jag blev. Jag valde Grönsaksbullarna precis som förra gången, de var ju så super goda med råkossallad och tzaziki sås till men nu var det några smuliga och sönderkokta grönsaker. Fy blärk. Kommer inte att beställa det igen.

Hem och laga rullgardinen så vi kunde sova igen, klippte gräset, trädgårdshäng och sen till gatuköket för lite onyttig kvällsmat.

Det var min/vår nationaldag.

Kommentera

