Kalas

I helgen var det dax för det årliga kalaset för mina barn.

Under hela dagen var det strålande väder med 27 grader varmt. Jag kände mig som värsta thepåsen, doppade mig i poolen var tionde minut, ner och upp igen.

Två timmar innan gästerna skulle komma började himlen mörkna, sakta gick det och mullret hördes väääääldigt låååååångt borta. Dukningen fick klart vänta. Vi skulle ju äta ute.

Tjugo minuter innan gästerna dök upp fick vi styra om allt, rädda dynor, parasoller, ljus mm från regnet och kasta fram bordsklaffar, stolar, dukar mm inomhus.

Det regnade i tio minuter och var sen över men det vart alldeles för blött att äta ute. 

Mellan mat och tårta blev det poolhäng och jag tror alla njöt, stora som små, av poolens svalka.

One thought on “Kalas

Kommentera

