Underbaringar

Ja! Mina lediga dagar är underbaringar, dagar då jag njuter. Bara 6 arbetsdagar kvar till semestern, ljuvligt.

Igår var en sådan underbaring, jag vart ledig. Fick gjort en del. Rensat bort vinterkläder från hallen. Tvättat mössor och vantar. Rensat bort det som är för smått. Ringt samtal. Många små tråkiga surdegar fick jag undan.

Hämtade hem lillebror tiiiidigt, vi struntade i fritids. Badade, åt mellis i solen och nakna ( han, inte jag), åkte på vattenbanan (H2O Go) med iskallt vatten, kokte mer rabarbersaft.

Det blev precis så som jag önskar att dagarna skall vara, lite från att göra listan och lite vad man känner för i stunden.

Vi avslutade dagen med grill och brandövning med brandkåren, mer om det senare.

Kommentera

