Andras ungar

Men visst är det så:

-Mina barn och andras j…. ungar.

Aja!

Lillebror och hans kompis sparkade hemifrån kompisen och hem till oss och eftersom det är en liten bit och de är i början av ensamtasigutanföräldrarstadiet så smsar vi vuxna till varandra. Jag gick alltså för att möta upp dem båda.

Har lite tokiga vibbar angående denna kompis men detta är första gången de leker här.

Ganska snabbt får jag ågren för mina tankar. De bygger lego och de har en himla behaglig ljudnivå.

De går ut i trädgården och jag skall tömma tvättmaskinen när jag tittar in i lillebrors rum. Inte ett spår av legot som precis låg över hela golvet.

Ännu mera ågren för mina tankar.

De går upp en stund till grönområdet för fotbollsspel innan maten. Jag har inga som helst farhågor, det här går ju hur bra som helst.

När jag skall hämta hem dem, finns de inte där, de har gått vidare till en lekplats som inte syns eller hörs. 

Hmmm

När jag hittar dem ber jag lillebror gå hem och han gör sig redo. Kompisen ber jag också komma ner från klätterställningen så jag kan följa honom hem.

-Nähä! Jag tänker stanna här. Pappa ringer när jag skall hem.

Ungen vänder helt. Lyssnar inte. Struntar totalt i mig.

Får honom till slut att komma ner och ringa sin pappa så jag kan lämna över ansvaret via telefon. 

Kändes så där kan jag lova.

Får dessutom veta att kompisen och en annan kompis som oxå anslutit sig till dem, hade stått och kissat uppe på dagisets klättetställnings hustak.

Fräscht! Not!

Gissa vilken unge som råkade var i huset och under taket!!??!! 

Ny parfym…..örk.

Usch! Jag har lite svårt för barn som i så unga år tar ton mot vuxna men får väl vara tacksam för att det fungerade så bra hemma hos oss. Tycker oxå det är svårt att ringa och sladdra för föräldrarna men själv hade jag ju klart velat veta.

Kommentera

