Pedofil

Ofta läser jag i Mirkas blogg , Trettonbarnsmamman, och i dag hänvisade hon till en annan blogg.

Monas Universum

Inlägget handlar om hennes dotter. Jag har svårt för att finna orden.

Det skrivs om att, EN AV FEM, blir utsatta för detta hemska.

Jag har själv två pojkar hemma och jag hoppas att jag och min man kan förmedla på ett bra sätt, hur det fungerar mellan kille – tjej och mellan man – kvinna. Vad som är rätt och vad som är fel.

Samtidigt funderar jag på omgivningen. En av fem, det finns ca 12 flickor i lillebrors klass, något mindre i antal hos storebror, en del i bostadsområdet.

Det är så fruktansvärt, det är så svårt att ta in – men för alla drabbade måste det belysas, upp till ytan.

EN AV FEM

Kommentera

