Onsdags SOL

I går var min lediga dag, ljuvligt och helt underbart.

Jag började dagen med möte kring ett test jag gjort. Det var inte sååå illa som jag befarade frånbörjan och i testögonblicket. Den logiska förmågan är på topp…..japp.

5000 steg och två timmar senare var jag hemma igen. Plockade lite inne, lunchade och tog siesta ute i solen. Fast det var så varmt så jag pendlade mellan olika ställen, direkt i solen, i skugga, i skugga fast påklädd och senare på den varmare delen av terrassen fast i skugga. Jag fixar inte när kall vind blåser på mig, då vill jag ha något på mig, går gärna in.

När jag väl hittat stället där jag kunde slappna av och var på väg att slumra till, hörde jag ett välbekant motorljud närma sig. Det var maken som kom med alla trädgårdsmöbler, dyner och parasoller.

Det tar sig, det börjar bli möblerat i vår trädgård. Nu skall vi bara köpa lite blommor oxå. Alltså det där stora UTERUMMET är helt underbart, det ger oss liksom ytterligare 500kvm att röra oss på.

Kommentera

