Vilket väder 

Alltså! Igår var ju vädret gråare än svart…

Det blåste, regnade och haglade omvartannat. Kallt, som jag frös.

Min lediga dag. Flitig som en myra var jag på förmiddagen. Gick på gåbandet, dammsög, tömde och fyllde diskmaskinen, strök tvätt och mittiveckanstädade.

Sen gick liksom proppen ur. Orken tog slut.

Det blev ryggläge hela eftermiddagen. Kaffe, ipaden och hissad ryggläge i sängen med filt om mig. Ljuvligt.

Tiden gick alldeles för fort och jag var liksom inte alls med, när familjen stod i dörren och ville ha middag.

Hela dagen var liksom en sådan off dag, kallt och brrrigt.

Hur hade du det?

Kommentera

