Beslutsångest delux

Japp! Så är det oftast med mig.

Länge har jag funderar på mitt kök, var gång jag har dragit i vissa lådor i köket har jag irriterat mig.

Läs gärna mina funderingar  HÄR , de är ända från september -15 och redan innan dess funderade jag.

Nu så, har jag fått fixat det hela.


En låda innanför den befintliga lådan. Utvändigt syns inte lådan, utan man måste öppna en låda för att öppna den nya/innersta lådan (den vita).

Det blev ett mellanting mellan funktion och plånboksvänligt.

Lite mera meckigt än att bara öppna en låda men eftersom jag här har skärbrädor och kryddor, är det liksom inte en oftaöppnarlåda. Jag tror det går bra.

Jag köpte oxå en lådavdelare. Den behövde dock sjusteras lite, kapas. 

De nya ikeaköken har en annan färg och form i dag än för 8år sedan när vi köpte vårt kök. Då var allt invändigt grått och nu är det vitt. Det som var runt då är nu fyrkantigt, så passformen är ju inte alls men med en händig man så fixade han det och jag får testa.

Jajustja! Skenorna där lådorna sitter fast för att kunna drass ut och in, de passade inte alls, så borren fick åka fram.

Det känns skönt att ha kommit till ett BESLUT och fått det avbockat på att-göra-listan.

Kommentera

