Fullt ös…

…medvetslös eller något i den stilen.

Ledig dag i går och det gick i ett.

En runda på gåbandet och dusch på det. Glad för att jag fick till det med gåbandet i går för det blev inget i måndags och tisdags.

En tur till biblioteket, lämna en barnbok, låna om en bok och hämta en bok som var återlämnad av en tidigare läsare. 

Vidare till Apoteket men där blev det nitlott på det jag var ute efter.

Frisören. Alltså ljuvligt. Jag har tagit tag i mitt utseende eller i alla fall hårets utseende. Det är färgat och klippt och jag känner igen mig själv. Under två timmar blev jag bortskämd och vi konstaterade att jag gått hos henne i 20 år.

Vidare till mataffären och handlade lite av dagens billiga varor.

Hem, äta lunch och njuta 1,1/2 timme i solen. Det var nästan sommar varmt. Synd att det blåste en del, men bara armar och halvt uppdragna byxben. Ljuvligt.

Cyklade och hämtade lillebror. Fixade mat till familjen. Plockade undan medan maken o storebror åkte på föräldramöte vid sex tiden.

Klockan 19 steg jag och lillebror in på scoutgården för firandet av St Georgedagen. Några dagar förtidigt men det gick ju lika bra så här.

Maken och storebror kom lagom precis för att missa lillebrors mottagande av sitt första märke, matmärket och lägerkulan. Fika på det.

Helt slut i kolan, la jag mig tidigt i sängen. Ett glas citronvatten och paddan en stund för att sen slockna vid 22 tiden.

Hur var din lillördag?

Kommentera

